رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی: نیروهای نظامی ایران آماده شوند
نوشته شده توسط : ژورنالیست

روح الله حسینیان رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس ایران گفت که در واکنش به دخالت نظامی عربستان در بحرین، جمهوری اسلامی هم باید نیروهای نظامی خود را آماده کند و اجازه ندهد "مرزهای عربستان سعودی به ایران نزدیک شود".

آقای حسینیان۲۱ فروردین (۱۰ آوریل) در گفتگو با سایت خبرآنلاین افزود: "اکنون یک فرصت استثنایی پیش آمده و نباید از این فرصت، به خاطر محافظه کاری کنار بکشیم و اجازه دهیم دشمنان ما در منطقه به اشغال نظامی بپردازند."

"فراکسیون انقلاب اسلامی"، یکی از فراکسیون‌های مجلس ایران محسوب می‌شود که چند ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری دهم، از سوی نمایندگان حامی محمود احمدی‌نژاد تشکیل شده است.

اظهارات جدید رئیس این فراکسیون در مورد تحولات منطقه، در حالی صورت می‌گیرد که محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری ایران، اخیرا با هشدار به دولت ریاض در مورد فرستادن نیروی نظامی به بحرین، این کار را با حمله نظامی عراق به کویت و ایران مقایسه کرده و خواهان خروج نیروهای عربستان سعودی از بحرین شده است.

آقای احمدی‌نژاد همچنین بیانیه اخیر شورای همکاری خلیج فارس علیه ایران را فاقد ارزش حقوقی خوانده و تصویب این بیانیه را تحت فشارهای سیاسی آمریکا و متحدان آن کشور دانسته است.

وزیران خارجه کشورهای عرب حوزه خلیج فارس هفته گذشته، پس از نشستی اضطراری در ریاض پایتخت عربستان سعودی، با صدور بیانیه ای از آنچه دخالت ایران در امور داخلی و "توطئه‌چینی" علیه امنیت ملی خود خواندند به شدت انتقاد کردند.

محمود احمدی نژاد سه روز پیش نیز در اظهار نظری جداگانه، با اشاره به درگیری‌های بحرین و لیبی، غرب را متهم کرد که در صدد به راه انداختن "دعوای ایرانی - عربی" و "جنگ شیعه – سنی" است.

واکنش های متفاوت مجلس و دولت

در پی فرستادن نیروهای نظامی عربستان سعودی به بحرین برای کمک به دولت آن کشور در سرکوب شیعیان معترض، بسیاری از مسئولان ایرانی نسبت به این دخالت واکنش نشان داده‌اند.

در یکی از شدیداللحن‌ترین واکنش‌ها، ماه گذشته ۲۵۷ نماینده مجلس ایران با صدور بیانیه‌ای از نیروهای امنیتی و نظامی بحرین و همچنین نیروهای لیبی و یمن خواستند با پشتیبانی از مخالفان حکومت، ‌ "گام نهایی را برای سرنگونی حاکمان جانی بردارند".

این نمایندگان با اشاره به اعزام نیرو از سوی عربستان سعودی به بحرین هشدار دادند: "دخالت عمال عربستان سعودی در بحرین عواقب خطرناکی برای حاکمیت نامشروع رژیم سعودی خواهد داشت."

در واکنشی متفاوت، دیروز علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه ایران، از "پای بندی تهران به عدم مداخله در امور داخلی کشورهای دیگر از جمله بحرین" سخن گفت.

آقای صالحی در عین حال با تاکید بر اینکه "عربستان سعودی باید هر چه سریع‌تر خاک بحرین را ترک کند" اظهار داشت: "باید کشورهای منطقه با هم رایزنی کنند و اگر ابهامات، سوء تفاهمات یا عدم اعتمادهایی هست، از طریق مجاری دیپلماتیک امور را حل و فصل کنند".

روح الله حسینیان در مصاحبه امروز خود با خبرآنلاین، در پاسخ به سوالی در مورد اظهارات قبلی وزیر امور خارجه ایران در زمینه اهمیت گسترش روابط با "کشور های همسایه و جهان اسلام" در سال جاری گفته است: "ارتباط داشتن غیر از انجام وظیفه بین المللی اسلامی ماست؛ ما با همه کشورها می توانیم روابط داشته باشیم، اما باید مواضع اصولی خودمان را حفظ کنیم."

آقای حسینیان افزوده است: "باید وزارت امور خارجه بیش از این تلاش می کرد و شکایت های بین المللی را علیه پادشاهی عربستان طرح می کرد و از سازمان کنفرانس اسلامی درباره کشتار مردم در بحرین استمداد می طلبید."




:: بازدید از این مطلب : 165
|
امتیاز مطلب : 65
|
تعداد امتیازدهندگان : 20
|
مجموع امتیاز : 20
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 فروردين 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: